Language:

vrt

Ako želiš biti sretan jedan dan – napij se;

Ako želiš biti sretan godinu dana – oženi se;

Ako želiš biti sretan do kraja života – postani vrtlar.

                                                        Stara Kineska poslovica


Boravak u prirodi, šumi ili vrtu dokazano utječe na bolje zdravlje. Samo pola sata boravka među zelenilom u prirodi može značajno utjecati na fizičko i psihičko zdravlje. Vrtlarenje je prava blagodat za tijelo i dušu, aktivnost koja nas povezuje sa sadašnjim trenutkom i Zemljom više nego bilo koja druga. Uzgoj bilja pokazao se kao odlično terapeutsko rješenje, jer istovremeno traži fizičku i mentalnu aktivnost, opušta nas i daje nam dugoročni cilj kojem stremimo. Pored neprocjenjive vrijednosti uzgoja vlastite hrane u današnje vrijeme navest ćemo i ostale bitne vrijednosti vrtlarenja : minimalizira stres, jača imunitet, nudi utočište od negativnih vijesti kojima smo bombardirani sa svih strana, kao i od toksičnih ljudi i odnosa, osnažuje fizičko tijelo, punimo se vitaminom D, povezujemo se s prirodom i sa samima sobom i u konačnici daje nam realan cilj. 

Kao i na svim područjima, tako i po pitanju vrtlarenja, broj jedan nam je sklad sa prirodom i učenje od prirode. U vrtlarenju koristimo resurse oko nas: samoniklo bilje bogato vitaminima i mineralima koji služe kao hrana biljkama koje uzgajamo,  recikliramo stari građevni materijal  za izradu povišenih gredica, rubova, ograda…  Od prihrane još koristimo naš konjski gnoj i kompost iz domaćinstva.

Volimo eksperimentirati s mješovitom sadnjom i sadnjom u turnusima, te promatrati i prilagođavati sebe prirodi oko nas. Naravno, u vrtne radove i berbe uključujemo i djecu koja tako od malih nogu razvijaju zdravi stav prema hrani, a kad sami prate cijeli proces od pripreme tla i stavljanja sjemenja u tlo, kroz brigu oko biljčica do slasnih plodova (koji se djelomično jedu na licu mjesta - u vrtu) više i cijene svaki plod!

Nama je vrtlarenje zabava i učenje, nikako odrađivanje ili težak fizički rad. Ujedno je i tiha revolucija potrošačkom društvu.  Sve to čini našu hranu koju sami proizvedemo još slađom i ukusnijom.